Twitter購読

バリューコマース







お勧め!お買い物サイト

  • amazon.com カラリオ
  • 楽天プレミアムカード


イチ押し雑誌!

本やCD売るなら、ブックオフ!

イーブックオフでお買い物

イチ押し作品!(書籍・DVD・CD)

  • : 五稜郭

    五稜郭
     旧幕府軍からみた、もう一つの明治維新。勝の江戸城無血開城、蝦夷地へ、土方の最期、榎本の背負っている、旧幕臣の生活...。男気あふれる、ドラマです。感動しました。

  • : タイタニック

    タイタニック
     映画らしい映画。どこにも無駄なシーンがない。青春時代の想い出。

  • : ルパン三世 - カリオストロの城

    ルパン三世 - カリオストロの城
     名作です。ルパンと次元のパスタの取り合いのシーンが好きです。自分でもやってみたい。

  • : 攻殻機動隊 STAND ALONE COMPLEX 13

    攻殻機動隊 STAND ALONE COMPLEX 13
    いついかなる時でも、自分を信じて疑わない部下への信頼。それこそが、私の財産です。

  • : 機動戦士ガンダム 逆襲のシャア

    機動戦士ガンダム 逆襲のシャア

  • : 街の灯 コレクターズ・エディション

    街の灯 コレクターズ・エディション

  • : ニュー・シネマ・パラダイス

    ニュー・シネマ・パラダイス

  • : レオン 完全版 アドバンスト・コレクターズ・エディション

    レオン 完全版 アドバンスト・コレクターズ・エディション
     「永久保存版」。人生に辛くなった時に観ると、元気が出てきます。

  • 三田 紀房: ドラゴン桜 (1)

    三田 紀房: ドラゴン桜 (1)

  • 野口 悠紀雄: 「超」英語法

    野口 悠紀雄: 「超」英語法
    野口先生の「超シリーズ」の著作は、目標がはっきりしており、 「やること」と「やらなくてよいこと」に分けて書かれており、 非常に実践的です。今回の著作も同じです。ポイントは、ビジネ スで使える英語を身につけるには、英語ニュースをひたすらリス ニングをして、耳を鍛えることと、自分が使用する専門用語を覚 えることです。  専門用語については、私も同感です。大学生の時、アメリカの 大学のサマースクールで経済学を勉強しました。その時の私の英 語力では到底英語の授業についていくのは難しいはずでしたが、 経済学の専門用語(効用、財政・金融政策etc.)などの用語を知っ ており、問題なく単位をとることができました。  また、この勉強法については、英語以外でも応用可能だと思い ます。私も現在中国語を勉強しておりますが、これからは中国語 のニュースを通勤時に聴いて勉強したいと思います。

無料ブログはココログ

« 上海マラソンに参加しました。 | Main | 中国は確かに元安の輸出主導経済だが、内需も底堅い。 »

December 07, 2010

中国のクレジットカードの審査電話

 先日、交通銀行が発行する東方航空のクレジットカードを申請したのですが、審査に不合格との通知が届きました。申請は非常に簡単で、以前作った浦東発展銀行のクレジットカードがあったので、そのコピーを取るだけで、それ以外に納税証明や雇用・収入証明も必要ありませんでした。「いやに簡単だな」と思い、「でも効率的で便利でいいや」と思っていました。

 その後、なぜ審査に不合格だったのかを考えてみると、2つの電話が思い当たりました。一つは交通銀行からの中国語での電話。申請をしたことの確認やパスポート番号、以前の住所などの確認でした。引っ越したばかりだったのですが、以前の住所が混乱して正確に答えられなかったような気がします。

 次にHSBCから電話が英語でかかってきました。商談途中だったので、「今は時間がない!」「また来週かけて!」と言ったのがまずかったようです。その後、電話はかかって来ず、審査不合格の通知が届きました。

 当初、HSBCからの電話はセールスか何かと勘違いをしていたのですが、交通銀行の審査部の次に、HSBCの審査があったようです。通知書に交通銀行とHSBCのロゴが併記されているのを見て、気がつきました。

 結局、色々と研究した結果、招商銀行の全日空信用カードが年会費が非常に高額なもののANAのマイルの価値の方があるだろうということで、こちらを申請。無事に審査合格でカードを受け取りました。招商銀行については、一通り資料を完備して提出して、約1ヶ月程度で郵送されてきました。

 交通銀行のカードは必要なくなったのですが、これから申請をされる方は、銀行からのカード審査の電話がかかってきたら、丁寧に正確にその場で回答をした方が良さそうです。

« 上海マラソンに参加しました。 | Main | 中国は確かに元安の輸出主導経済だが、内需も底堅い。 »

「財テク」カテゴリの記事

Comments

カードの話また食いつきました。

先月アメックスを申請しましたが、私も不合格になってしまいました。。。
私の場合は資料不足といわれて。。。
(一応、銀行に言われた資料は出して、そのときの係の人はこれで十分と言っていたのですが、その後審査部の方に聞いたら資料が足りないとか。)

私もそのあとこのANAカードを候補に考えたのですが、年会費高いですよね。。。
浦東銀行のJALカードだと年会費が安くて、6000元以上のカード利用で次年度の年会費が無料なので、こちらがいいかな、と迷い所です。

Incredible tons of useful tips!

Effectively voiced certainly! .

Cheers! An abundance of write ups.

I could not refrain from commenting. Perfectly written!

You made your point.

You actually mentioned this superbly!

Helpful information, Many thanks.

We are a bunch of volunteers and opening a brand new scheme in our community. Your site provided us with helpful information to work on. You've done a formidable job and our entire group will likely be thankful to you.

Hello there! This blog post couldn't be written much better! Going through this post reminds me of my previous roommate! He constantly kept preaching about this. I most certainly will forward this post to him. Fairly certain he will have a good read. Thank you for sharing!

Regards! Quite a lot of knowledge.

Appreciate it, Loads of facts.

Valuable info. Lucky me I found your site accidentally, and I am stunned why this accident did not took place earlier! I bookmarked it.

I was able to find good advice from your blog posts.

This is really interesting, You're a very skilled blogger. I've joined your feed and look forward to seeking more of your excellent post. Also, I've shared your web site in my social networks!

You should be a part of a contest for one of the finest blogs online. I will recommend this web site!

Appreciating the hard work you put into your website and in depth information you present. It's awesome to come across a blog every once in a while that isn't the same out of date rehashed material. Fantastic read! I've bookmarked your site and I'm including your RSS feeds to my Google account.

We are a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your website offered us with valuable info to work on. You have done a formidable job and our whole community will be grateful to you.

I am extremely impressed along with your writing skills as well as with the structure on your blog. Is that this a paid subject or did you customize it your self? Anyway stay up the nice quality writing, it is rare to peer a nice blog like this one nowadays..

I was very pleased to uncover this page. I want to to thank you for your time just for this wonderful read!! I definitely really liked every part of it and i also have you saved to fav to look at new stuff on your blog.

Just want to say your article is as astonishing. The clarity in your post is simply cool and i can assume you are an expert on this subject. Fine with your permission allow me to grab your RSS feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please continue the enjoyable work.

Greetings! I know this is kind of off topic but I was wondering if you knew where I could locate a captcha plugin for my comment form? I'm using the same blog platform as yours and I'm having trouble finding one? Thanks a lot!

Thznks forr finawlly talking ɑbout >中国のクレジットカードの審査電話: シンガポールライフの達人

Asking questions are in fact good thing if you are not understanding something totally, but this paragraph gives nice understanding yet.

Please let me know if you're looking for a writer for your blog. You have some really great articles and I think I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I'd really like to write some content for your blog in exchange for a link back to mine. Please send me an email if interested. Kudos!

Post a comment

Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.

(Not displayed with comment.)

TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/57453/50233636

Listed below are links to weblogs that reference 中国のクレジットカードの審査電話:

« 上海マラソンに参加しました。 | Main | 中国は確かに元安の輸出主導経済だが、内需も底堅い。 »

April 2017
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

グーグル


探し物は何ですか?


  • Google

お気に入り

Recent Trackbacks